Ons verhaal

Ondek het verhaal van Noukie's

1992

Katia en Simon-Pierre, op dat moment jonge ouders, besloten om het ondernemersavontuur aan te gaan. Om speelgoed te kunnen leveren deelden ze hun huis opnieuw in: de wasruimte werd een kantoor, een van de slaapkamers werd een showroom en de garage een magazijn.

Dit alles tot grote vreugde van hun zoon, Amaury.

1996 - Oprichting van het merk Noukie's

Waar komt de naam Noukie's vandaan ?

Nouky: een schattig koosnaampje voor kleine blonde of bruine koppies, avonturiers in korte broekjes, engeltjes die de ondeugendste streken uithalen... Het is een liefkozende bijnaam voor kinderen binnen de familie van Simon-Pierre.

Dit koosnaampje, doorgegeven van vader op zoon en van moeder op dochter, werd de naam van het merk Noukie's.

1997 - We hebben het Veloudoux knuffeldoekje uitgevonden

Hij is ontstaan uit de verbeelding van Katia en Simon-Pierre, die een geruststellend en hygiënisch alternatief wilden bieden voor plastic ogen en lange vacht van de knuffels van toen.

Een beste vriend met een korte en zachte vacht, met mooie geborduurde ogen en een vrolijke lach: dit is de Veloudoux knuffel ! En maakt u maar geen zorgen, als u uw knuffel kwijtraakt, kunnen we u helpen: om groot verdriet en stressvolle momenten te vermijden en een vervanger voor je baby te vinden, hebben wij de SOS Noukie's dienst opgezet.

2001 - Benjamin, de inspiratiebron van het knuffeldoekje

Zijn uw kinderen ook zo gek op etiketjes ? Benjamin, de jongste zoon van Katia en Simon-Pierre, had een ware passie voor het etiketje van zijn knuffeldoekje... Deze eindigde dan ook in kleine reepjes stof.

Uit deze kleine baby-gekte is het knuffeldoekje ontstaan, een knuffel met etiketjes uit verschillende stoffen die geruststellen en de zintuigen prikkelen.

2002 - Start van de kledinglijn

Comfort, gemak, veiligheid vanaf de geboorte tot 8 jaar

Omdat het maken van kleding voor baby's en kinderen echt vakmanschap is, hebben we een Brussels bedrijf overgenomen, Excel Trade, gespecialiseerd in het maken van comfortabele en kwalitatieve kleding met aandacht voor de veiligheid van baby's en jonge kinderen.

Als ouders weten we dat een kledingstuk gemakkelijk aangetrokken moet kunnen worden. De opening voor het hoofdje is erg belangrijk, evenals de veiligheid. Daarom besteden we bijzonder veel aandacht aan de knopen, maar ook aan de zachtheid en de oorsprong van de stoffen.

Minder problemen voor ouders, meer tijd voor het geven van kusjes !

2004 - Eerste Noukie's winkel in Prijs en Brussel

Regent het ? Het bezoeken van de Noukie's winkels is een gezinsuitje. Hier worden ouders loyaal verwelkomd en verwend als leden van onze club. Ieder kind is een Nouky en onze teams vinden het geweldig om ze jaar na jaar terug te zien en te zien opgroeien.

Als een hecht gezin wiens hart groeit bij de komst van een nieuwe baby, breidt het merk zich elk jaar met blijdschap uit en behoudt het zijn familiewaarden met trots. Tegenwoordig is het een groot gezin met 16 winkels in Frankrijk, 11 in België en 2 in China.

We zijn altijd blij om te horen als een van onze knuffels geadopteerd word door een liefhebbende familie die goed voor hem zal zorgen.

2006 - Oprichting van de TV-serie Paco, Nouky & Lola

Door de wereld te ontdekken wordt men groot ! Noukie's begeleidt de nachten van kleintjes al, maar dit keer hebben we ook zin om ze te helpen bij het wakker worden.

De serie Paco, Nouky & Lola bieden korte, educatieve en grappige afleveringen van 5 minuten. De ideale lengte om de aandacht van kinderen te trekken zonder ze te vermoeien.

Twee jaar lang hebben meer dan 20 personen, grafische ontwerpers, illustratoren, schrijvers, Belgen, Fransen en Luxemburgers gewerkt om Nouky, Paco en Lola tot leven te brengen.

De serie, uitgezonden in 163 landen, begeleidt kinderen over de hele wereld door grappige en boeiende verhalen te vertellen.

2007 - Ernst & Young Prijs

De meest prestigieuze onderscheiding waarvan een bedrijf kan dromen ontvangen, dat is gelukt ! Om dat te vieren stuurde één van onze leveranciers ons een enorme fles champagne: een 9-liter Salmanazar. Iedereen werd erbij geroepen om hem vast te houden en te openen: niet makkelijk om de kurk van zo'n grote fles te laten knallen !

We latenu zelf inbeelden hoe het Noukie's team de fles vasthield en heel goed moest richten om de glazen in te schenken... Een grappige situatie en voor iedereen een onvergetelijke herinnering !

2011 - Overname van het merk Archimède, "Happiness Maker"

Archimède is in de eerste plaats een geniaal idee: drijvers in zwempakken schuiven om kinderen te ondersteunen bij hun zwemlessen ! Het is ook een ontmoeting met Dominique, oprichter van het merk, die esthetiek en veiligheid heeft weten te combineren. Archimède maakt nu deel uit van de familie en begeleidt u zodat water en strand een plezier blijven !

2015 - De familie breidt zich uit

Onze kinderen werden al op zeer jonge leeftijd ondergedompeld in het familiebedrijf, doordat we er thuis altijd over gesproken hebben ! We hebben hier onze kracht uit kunnen halen. Cassandra en Amaury hebben altijd al deel willen uitmaken van het avontuur. Maar pas op, geen vriendjespolitiek: ze rondden hun universitaire studies af en werden geselecteerd op hun cv, net als iedereen ! Wat Benjamin betreft, denkt u dat hij zal toetreden tot het familiebedrijf zodra hij oud genoeg is om te werken ? Dat blijft nog even een raadsel !

Kent u het verhaal van Mamy ?

De moeder van Katia, en dus de oma van Cassandra en Amaury, komt elke week even gedag zeggen op het hoofdkantoor. Soms met wat lekkers voor haar kleinkinderen, komt ze de defecte items ophalen die ze samen met haar vriendinnen hersteld en vervolgens doneert aan verenigingen, ziekenhuizen of andere instellingen.

2017 - Play to Grow : "Spelen en stimuleren"

Laat het avontuur maar beginnen ! Met plezier de zintuigen prikkelen, taal en motoriek ontwikkelen, wat een mooie missie ! Om u als ouders te ondersteunen, hebben we speelgoed ontwikkeld dat aangepast is aan de verschillende ontwikkelingsfasen van kinderen. Om te leren, maar wel altijd met plezier !